Hae sivustolta

Sanoma Group

"He osaavat aina tarjota ratkaisuvaihtoehtoja, jotka oikeasti istuvat meidän liiketoimintaamme". Tutustu asiakastarinaan tarkemmin!

Julkaistu 25.03.2020

Sanoma on oppimisen ja median edelläkävijä, jolla on päivittäin vaikutus miljoonien ihmisten elämään. Sanoman tuotteet auttavat opettajia kehittämään jokaisen lapsen taitoja, ja Sanoma tarjoaa kuluttajille merkityksellistä sisältöä ja yritysasiakkailleen ainutlaatuisia markkinointiratkaisuja. Sanoma toimii kymmenessä maassa, mm. Suomessa, Hollannissa ja Puolassa. Vuonna 2019 sen liikevaihto oli 900 miljoonaa euroa työllistäen noin 3 500 ammattilaista.

Sanoma Oyj:llä ja Alderilla on takanaan vuosien yhteistyö siirtohinnoittelun ja taloudellisten analyysien parista. Sanoma Oyj:n Head of Tax Nordic Taru Vilppula kuvailee yhteistyötä mutkattomaksi, joustavaksi ja ihmisläheiseksi. “Alder todella tuntee asiakkaansa. Meillä on säilynyt lähes samat yhteyshenkilöt kaikkien näiden vuosien ajan, mikä tekee yhteistyöstä todella sujuvaa”, kertoo Vilppula. Hänelle tärkeää on ollut löytää helposti lähestyttävä kumppani, johon on matala yhteydenottokynnys. Vilppula kertookin, että Alderin asiantuntijoille voi soittaa milloin vain, ja viestit ja soitot kuitataan aina vastaanotetuiksi. “Se on asiakkaan näkökulmasta tosi tärkeää, ettei itse tarvitse jatkuvasti tavoitella palveluntarjoajaa. Voit luottaa siihen, että asia on vireillä.”

Alderin asiakaslähtöisyys näkyy Vilppulan mukaan kaikessa heidän tekemisessään. “He puhuvat asiakkaan kieltä. Asiakasrajapinnassa työskentelevät asiantuntijat ovat kokeneita ja osaavat samaistua asiakkaan tilanteeseen sekä verrata sitä muihin vastaaviin tilanteisiin. He osaavat myös aina tarjota ratkaisuvaihtoehtoja, jotka oikeasti istuvat meidän liiketoimintaamme.”

“He puhuvat asiakkaan kieltä. He osaavat myös aina tarjota ratkaisuvaihtoehtoja, jotka oikeasti istuvat meidän liiketoimintaamme.”

Vilppulan mielestä Alderin asiantuntijoiden rautainen kokemus näyttäytyy asiakkaalle parhaimmillaan yksilöllisesti räätälöityinä ratkaisuina.

Kiitosta saa myös Alderin käytännönläheisyys. ”He eivät tyydy kertomaan meille vain lakipykälistä, vaan sanoittavat ymmärrettävästi sen, mikä niiden konkreettinen vaikutus on nimenomaan meidän liiketoimintaamme”, Vilppula kuvaa. Se auttaa häntä menestymään työssään, sillä se helpottaa asioiden viestimistä myös konsernin sisällä.

”Kun kyseessä ovat yksi Suomen tunnetuimmista brändeistä ja arvostetuimmista veroammattilaisista, niin on luonnollista, että vaatimukset sujuvalle yhteistyölle ovat korkeat. Olen todella iloinen, että olemme pystyneet vastaamaan asetettuihin vaatimuksiin ja tuottamaan lisäarvoa juuri haluamallamme tavalla eli olemalla luotettava, helposti lähestyttävä ja ennen kaikkea ymmärrettävä neuvonantaja”, kertoo Alderin johtava osakas Petteri Rapo. ”Pitkäjänteinen ja tiivis yhdessä tekeminen sekä avoin keskusteluyhteys tuottavat vuosien aikana molemminpuolisia synergiahyötyjä, joiden ansiosta palvelutarjontaa pystytään kehittämään alati muuttuvia tarpeita vastaamaan. Paras palkinto hyvin tehdystä työstä on tyytyväinen yhteyshenkilö ja liiketoiminnassaan menestyvä asiakas”.

Haastattelun toteutti maaliskuussa 2020 viestintätoimisto Aava & Bang.
Kuva: Grisha Bruev, Shutterstock 

Tehdäänkö seuraava projekti yhdessä?

Autamme asiakkaitamme kasvamaan ja kansainvälistymään, suunnittelemaan ja menestymään, hallitsemaan riskejä ja kommunikoimaan sekä hoitamaan tehokkaasti velvollisuudet. Yhdessä globaalin kumppaniverkostomme kanssa varmistamme, että asiakkaamme voivat keskittyä rajat ylittävään liiketoimintaansa ilman ylimääräisiä huolia, tarpeettomia riskejä tai kohtuutonta hallinnollista vaivaa.

Miten me voisimme olla sinulle avuksi? Lue lisää palveluistamme.

Haluamme olla asiakkaidemme kumppani, luotettu neuvonantaja kaikissa tärkeissä kysymyksissä. Muodostamme toimeksiantotiimit aina vastaamaan asiakkaan yksilöllisiä tarpeita, joten käytössäsi on sinulle nimetyn yhteyshenkilön kautta koko kattava palvelutarjontamme sekä globaali verkostomme.